Harmony Dental Fogászati Centrum Korlátolt Felelőségű Társaság www. boboarts.hu címen működtetett on-line áruházának Általános Szerződési Feltételei
1. Bevezető rendelkezések
Az eladó jelen Általános Szerződési Feltételei (a továbbiakban: „ÁSZF”) a szerződő felek kölcsönös jogait és kötelezettségeit rögzítik, melyek az Eladó és egy másik természetes vagy jogi személy (a továbbiakban: „Vevő”) között az Eladó internetes áruházán keresztül megkötött adásvételi szerződéssel (a továbbiakban: „adásvételi szerződés”) összefüggésben, vagy annak alapján keletkeztek, a Ptk 6:215. § bekezdésével összhangban.
Az internetes áruházat az Eladó üzemelteti https://www.boboarts.hu internet címen, mindezt egy webes felületen keresztül (a továbbiakban: „az áruház webes felülete”).
Jelen ÁSZF egyrészt a nem vállalkozó természetes személyekre vonatkoznak, ebben az esetben a vállalkozó (az eladó) és a fogyasztó (vevő) közötti szerződéses viszonyt szabályozzák, másrészt szabályozzák a vállalkozó (eladó) és egy másik vállalkozó (vevő) közötti szerződéses viszonyt is.
Ezen Általános Szerződési Feltételek továbbá szabályozzák a szerződő felek jogait és kötelezettségeit az Eladó weboldala használatának tekintetében is, mely weboldal a https://www.boboarts.hu/ internetes címen található (a továbbiakban: „weboldal”) illetve az ezzel összefüggő jogi viszonyok tekintetében is.
Az ÁSZF hatálya az áruk megrendelése során kiterjed a természetes személyekre, a jogi személyekre vagy olyan személyekre, aki az áru megrendelése során üzleti tevékenysége vagy szakmai tevékenységének önálló gyakorlása keretében járnak el.
Az adásvételi szerződésben megállapíthatók a jelen ÁSZF-től eltérő rendelkezések.
Az adásvételi szerződés eltérő rendelkezései elsőbbséget élveznek jelen ÁSZF rendelkezéseivel szemben.
Az ÁSZF rendelkezései az adásvételi szerződés szerves részét képezik.
Az adásvételi szerződés és az ÁSZF magyar nyelvűek.
Az adásvételi szerződést kizárólag magyar nyelven lehet megkötni.
Az ÁSZF szövegét az Eladó jogosult megváltoztatni vagy kiegészíteni.
Ez a rendelkezés nem érinti azokat a szerződéseket, amelyek a ÁSZF korábbi változatának hatálya alatt keletkeztek.
A Megrendelés elküldésével a Vevő megerősíti, hogy jelen ÁSZF-et megismerte, a megrendelés elküldésének idején érvényben lévő ÁSZF rendelkezéseivel egyetért, azokat magára nézve kötelezőnek ismeri el.
Az eladó köteles a Vevő figyelmét a Megrendelés elküldése előtt kellő mértékben felhívni jelen ÁSZF-re, és lehetőséget biztosítani annak megismerésére.
Az áruk megrendelésének a vevő által történő megerősítése és az árunak az Eladótól a Vevő által történő átvétele a szerződés elismerésnek és megkötésnek tekintendő az ezen ÁSZF a Megrendelés pillanatában érvényes szövege szerint, és a Vevő a kötelező érvényű Megrendelés elküldésével elfogadja és magára nézve kötelezőnek tekinti e feltételeket.
Ezek az Általános Szerződési Feltételek a https://www.boboarts.hu/ internetes címen található on-line áruházon keresztül történő értékesítésre vonatkoznak.
Ezen Általános Szerződési Feltételek 2024. október 01. napjától kezdődően hatályosak.
2. Fogalom meghatározások
Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF): a jelen feltételek, amelyek a https://www.boboarts.hu weboldalon érhetők el.
Adásvételi szerződés: az Eladó és a Vevő között megkötött szerződés, amely alapján az Eladó vállalja, hogy átadja az árut a Vevőnek, és lehetővé teszi számára az áruk tulajdonjogának megszerzését, a Vevő pedig vállalja, hogy átveszi az árut, és megfizeti annak vételárát.
Áru: bármely termék, amelyet az Eladó eladásra kínál. Ez a vásárló által az adásvételi szerződés alapján megrendelt termék, amely szerződés a szerződő felek között jön létre a Megrendelés e-mailben történő elfogadásának időpontjában, jelen Általános Szerződési Feltételek szerint .
Az áru adatainak tekintetében, ideértve a vételárat, az az időpont a meghatározó, amikor a Vevő elküldi a Megrendelést az Eladó részére.
Eladó: Harmony Dental Fogászati Centrum Kft
Eladó weboldala: https://www.boboarts.hu
Fogyasztó: olyan vásárló, aki nem vállalkozó és megfelel a fogyasztó fogalmának a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 2. § a) pontjában, vagy a Ptk. 8:1§ (1) bekezdés 3. pontjában meghatározottak szerint, azaz az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. Fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje, valamint fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az (EU) 2018/302 rendelet szerint vevőnek minősülő vállalkozás is.
GDPR: AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet).
Információs törvény: Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény. 1.16. A Megrendelés elküldése: a Vevő a Megrendelést az áruház webes felületén a „Befejezés és megrendelés” vagy a „Megrendelem” gombra történő kattintással küldi el az Eladó részére.
Megrendelés visszaigazolása: az Eladó a Megrendelés kézhezvételét követően elektronikus levél formájában haladéktalanul visszaigazolja e kézhezvételt a Vevő részére a Vevő által megadott e-mail címre.
Polgári Törvénykönyv vagy Ptk: Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény.
Szállítási határidő: az az időszak, amelyen belül az Eladó kötelezi magát a megrendelt áru Vevőnektörténő átadására.
Szerződéses kapcsolat létrejötte: az Eladó és a Vevő közötti szerződéses kapcsolat a Megrendelés elfogadásának Vevő részére történő kézbesítésekor keletkezik; a Megrendelés elfogadásáról az Eladó elektronikus formában, a Vevő által megadott e-mail címre elküldött e-mailben értesíti a Vevőt.
Tárhelyszolgáltató: Evolutionet Kft. (7342 Mágocs, Széchenyi utca 75., Adószám: 14992511-2-02)
Vevő:
a/ Vevő – fogyasztó: az a természetes személy, aki egy megrendelés alapján megrendel az Eladótól egy árut (árukat) és kötelezettséget vállal arra, hogy betartja jelen Általános Szerződési Feltételeket, továbbá az 1.12 pont értelmében fogyasztónak minősül.
b/ Vevő – más jogalany/vállalkozó: Fogyasztónak nem minősülő szervezetek és jogi személyek, az 1.9 pontban leírt személye. A Vevő – fogyasztók és a Vevő – vállalkozók együttes megnevezése a továbbiakban: „Vevő”
Vevő – vállalkozó: az a vevő, aki megfelel a Polgári Törvénykönyv 8:1§ (1) bekezdés 4. pontjában meghatározott vállalkozó fogalmának.
Vételár: az áruk ára az adásvételi szerződés alapján. A szerződéses ár magyar forintban kerül megadásra.
A web-áruházban feltüntetett árak a mindenkor hatályos törvényben előírt mértékű ÁFA-t tartalmazzák, mivel az Eladó ÁFA fizetésre kötelezett.
Vonatkozó jogszabályok:
A Szerződésre a magyar jog szabályai az irányadóak, és a szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
3. A online-áruházban értékesített termékek (áru):
Az online áruházban Tőkés Boglárka által készített egyedi műalkotások, illetve azokról készített sorszámozott nyomatok, valamint azok felhasználásával készült textil termékek kerülnek értékesítésre.
A honlapon a megvásárolható Áruk lényeges tulajdonságairól a Vevő az egyes Áruknál szereplő leírásokban ad tájékoztatást.
5. Árak
A honlapon feltüntetett árak forintban értendők, tartalmazzák a mindenkor hatályos Általános forgalmi adó (ÁFA) összegét
Az Eladó fenntartja magának azt a jogot, hogy a honlapon feltüntetett árakat üzletpolitikai okokból módosítsa.
Az árak esetleges módosítása nem terjed ki az árak módosítását megelőzően már megkötött szerződésekre.
Amennyiben Eladó a honlapon az árat hibásan tüntette fel, és megrendelés érkezett az Árura, de a felek szerződést még nem kötöttek, úgy az Eladó köteles felajánlani az áru valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vevő eldöntheti, hogy megrendeli valós áron az árut vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:
6. A honlap használata
A vásárlás nem regisztrációhoz kötött.
A honlap termékbemutatási, és online megrendelési lehetőséget biztosít a vevő számára.
A honlapon a vevő menüpontok segítségével böngészhet.
A termékek kategóriarendszerbe sorolva találhatók meg.
Az Akciós termékek kategóriában az áruházban kapható összes akciós termék megtalálható. Minden terméknél külön-külön szerepel az akció kezdeti és lejárati dátuma, vagy a kezdeti dátum és a készlet erejéig megjelölés.
A kategória nevére kattintva a benne szerelő termékek listája látható.
Ha az adott kategóriában lévő összes termék nem fér ki egy oldalra, akkor a termékek felett és alatt lévő számok segítségével lehet lapozni.
A termék listáról a részletes termék oldal a termék nevére klikkelve érhető el, itt tájékozódhat a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról.
A választott termék a kosár gombra kattintással helyezhető a kosárba, a gomb mellett a szükséges darabszám is beállítható.
A Vevő a kosár tartalmát a kosár menüpont segítségével ellenőrizheti, módosíthatja hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván megrendelni, illetve törölheti az adott tételt.
A kosár ürítése gombra kattintással lehetőség van a kosár teljes kiürítésérei.
A Vevő a Pénztár gombra kattintva folytathatja a vásárlási folyamatot.
Lehetőség van belépésre, regisztrációra.
A regisztráció, és a regisztráció nélküli vásárlás esetén az alábbi adatokat kell a vevőnek megadnia: e-mail cím, név, telefonszám, számlázási cím, valamint ha ettől eltérő a szállítási cím.
Regisztrációhoz az előbbi adatokon felül egy jelszó megadása is szükséges.
A sikeres regisztrációról a vevő e-mailben, és a honlapon tájékozódhat.
A Felhasználó a regisztrációjának törlését e-mailben kérheti az eladótól, ez esetben új vásárláshozújra kell regisztrálnia.
A hozzáférési adatok titokban tartásáért a Felhasználó felelős.
A Felhasználó felelős az adatai frissítéséért, valamint köteles a Szolgáltatónak bejelenteni, ha tudomására jutott, hogy az adataival harmadik fél visszaélt.
Elfelejtett jelszó esetén a honlapon új jelszó kérhető a regisztrált e-mail címre.
Amennyiben a vevő korábban regisztrált a honlapon, a megrendelési folyamat az e-mail címének és jelszavának megadásával folytatható.
A megrendelés következő lépéseként a vevőnek ki kell választania a számára megfelelő fizetési és szállítási módot.
Ezt követően a vevő egy összefoglaló oldal segítségével ellenőrizheti minden korábban megadott adatát, és a megrendelni kívánt termékeket, azok mennyiségét.
Ha a vevő mindent megfelelőnek talál, akkor a „Megrendelés” gomb segítségével véglegesítheti rendelését.
Erről a honlapon, illetve e-mailben kap megerősítést.
Amennyiben a vevő a megrendelés rögzítése után (pl.: a visszaigazoló e-mailben) észlel hibás adatot azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül köteles jelezni azt a Szolgáltató felé.
Megrendelési szándéktól függetlenül a vevő a belépést a Belépés menüpont segítségével végezheti el.
Belépés után megjelenik egy Adatok módosítása menüpont, ahol a vevő a regisztráció során megadott adatait tudja módosítani, valamint a leadott megrendelésének adatait, és állapotát követheti nyomon.
A megrendelés véglegesítése utána a „Megrendelés” gombra kattintva zárhatja le a vevő a megrendelését.
A vevőnek bármely időpontban lehetősége van a megrendelés leadására.
A honlapon közölt információk nem minősülnek az Eladó részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén a vevő minősül ajánlattevőnek.
A vevő a „Megrendelés” gombra kattintással kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén – fizetési kötelezettséget keletkeztet.
7. Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte
A megrendelések feldolgozási ideje 30 nap.
Eladó köteles a megrendelés megérkezését a Vevő felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni.
Amennyiben a visszaigazolás a Vevő megrendelésének elküldésétől számított, legkésőbb 48 órán belül a Vevőhöz nem érkezik meg, a Vevő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.
A rendelésről a vevő először egy automata visszajelzést kap az eladótól, amely csak annak tényét rögzíti, hogy a vevő megrendelése a honlapon keresztül megérkezett au eladóhoz, de ez a visszaigazolás nem minősül a vevő ajánlata elfogadásának.
Ha a vevő azt észleli, hogy az automata visszaigazoló e-mail értesítés a adatait tévesen tartalmazza, úgy köteles ennek tényét – a helyes adatok egyidejű megadása mellett – az eladóval e-mail útján haladéktalanul közölni.
Amennyiben a vevő a megrendelésétől számított 24 órán belül nem kapja meg az automata visszaigazoló e-mailt, úgy kapcsolatba kell lépnie a vevővel, mert elképzelhető, hogy megrendelése technikai okok miatt nem érkezett meg a vevő rendszerébe.
A szerződés akkor jön létre, amikor az Eladó által küldött visszaigazoló email a vevő számára a levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik.
8. Fizetési módok
A megvásárolni szándékozott termék ellenértékét a vevő a megrendelés visszaigazolásától számított három munkanapon belül köteles átutalás útján megfizetni az eladónak..
Az átutaláshoz szükséges adatok:
Eladó bankja: OTP Bank Nyrt
Eladó neve: Harmony Dental Fogászati Centrum Kft
Adószám: 27317464-1-15
Eladó számlaszáma: 117440034-24427124-00000000
Amennyiben attól a naptól számított három napon belül, amely napon a vevő számára a levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik az eladó visszaigazoló e-mailje a vételár az eladó számláján nem kerül jóváírásra, úgy a megrendelést az eladó törli.
A vevőnek az átutalás a megjegyzés rovatba fel kell tüntetnie a megrendelő nevét és a megrendelés számát, melyet a vásárlás után küldött visszaigazoló e-mail tartalmaz.
Amennyiben az Áru ára nem került teljes mértékben megfizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vevőt.
9. Áru szállítása és átadása
Ha az adásvételi szerződés másként nem rendelkezik, az áru kézbesítésének módját az Eladó határozza meg. Abban az esetben, ha a szállítási módról a Vevő kérésére állapodnak meg, az e szállítási módokkal összefüggő kockázatok és esetleges további költségek a Vevőt terhelik.
Az Eladó által a Vevő részére lehetővé tett szállítási módozatok az alábbi címen érhetők el: .https://www.boboarts.hu-
Ha az Eladó az adásvételi szerződés alapján az árut a Vevő által a Megrendelésben megadott helyen köteles átadni, a Vevő az átadáskor köteles az árut átvenni.
Amennyiben a Vevő az átadáskor nem veszi át az árut, az Eladó jogosult elállni az adásvételi szerződéstől.
Abban az esetben, ha a Vevő oldaláról felmerült okok miatt az árut ismételten vagy a Megrendelésben feltüntetettől eltérő módon kell kézbesíteni, a Vevő köteles megtéríteni az áru ismételt kézbesítésével, illetve az eltérő módú kézbesítéssel összefüggő költségeket.
Az áru szállítótól történő átvételekor a Vevő köteles ellenőrizni az áru csomagolásának sértetlenségét, és bármilyen hiba esetén azonnal értesíteni a szállítót.
Abban az esetben, ha a csomag sérülését észleli, amely a küldeménybe való jogosulatlan behatolásra utal, a Vevő nem köteles a küldeményt a szállítótól átvenni.
A szállítólevél aláírásával a Vevő megerősíti, hogy az árut tartalmazó küldemény csomagolása sértetlen volt.
Ez nem érinti az Eladónak az áru hibáiért való felelősségét, valamint a Vevőnek az általános, kötelező érvényű jogszabályokból származó egyéb jogait.
10.Teljesítési határidő
A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a vételár számlánkon történő jóváírásától számított legfeljebb 30 nap.
Az Eladó késedelme esetén a Vevő jogosult póthatáridőt tűzni.
Ha az Eladó a póthatáridőn belül sem teljesít, a Vevő jogosult a szerződéstől elállni.
11. Külföldre történő értékesítés
Az Eladó nem különbözteti meg a Honlap használatával Magyarország területén és az azon kívül az Európai Unió területén belüli Vevőket.
A jelen ÁSZF eltérő rendelkezése hiányában az Eladó Magyarország területén biztosítja a megrendelt Áruk kiszállítását/átvételét.
A Magyarországon kívüli vásárlásra is jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak azzal, hogy a vonatkozó rendelet előírásai alapján jelen pont értelmezésében Vevőnek az a fogyasztó minősül, aki valamely tagállam állampolgára, vagy valamely tagállamban lakóhellyel rendelkezik, vagy az a vállalkozás, amely valamely tagállamban letelepedési hellyel rendelkezik, és az Európai Unión belül kizárólag végfelhasználás céljából vásárol árut vagy vesz igénybe szolgáltatást, vagy ilyen szándékkal jár el.
Fogyasztónak az a természetes személy minősül, aki olyan célból jár el, amely kívül esik kereskedelmi, ipari, kézműipari vagy szakmai tevékenysége körén.
A kommunikáció és a vásárlás nyelve elsősorban a magyar nyelv, az Eladó nem köteles a Vevővel tagállami szerinti nyelven kommunikálni.
Az Eladó nem köteles megfeleljen a Vevő tagállama szerinti nemzeti jogban az érintett Áruval kapcsolatban meghatározott szerződésen kívüli követelményeknek, például címkézési vagy ágazatspecifikus követelményeknek, vagy hogy tájékoztassa a Vevőt ezekről a követelményekről.
Az Eladó eltérő rendelkezése hiányában magyarországi ÁFÁ-t alkalmazza minden Áru esetében.
A Vásárló a jelen ÁSZF szerint élhet jogérvényesítési lehetőségeivel.
Elektronikus fizetési megoldás alkalmazása esetén a fizetés az Eladó által meghatározott pénznemben valósul meg.
Az Eladó az Áru átadása érdekében a magyar Vásárlókat megillető átadási lehetőségeket biztosítja a nem magyarországi Vevőknek is.
Amennyiben a Vevő az ÁSZF szerint kérheti az Áru szállítását Magyarország területére, vagy bármely más Európai Uniós tagállam területére, ezt kérheti a nem magyarországi vásárló is bármely az ÁSZF-ben megjelölt szállítási módon.
Amennyiben a Vevő az ÁSZF szerint választhatja az Áru személyes átvételét az Eladónál, ezzel élhet a nem magyarországi Vevő is.
Egyebekben a vevő kérheti, hogy az Áru szállítását saját költségén oldhassa meg külföldre mely jog a magyar Vevőt nem illet meg.
Az Eladó a szállítási díj megfizetését követően teljesíti a megrendelést, amennyiben a Vevő a szállítási díjat nem fizeti meg az Eladó számára, vagy a saját szállítást nem oldja meg az előre egyezetetett időpontig, az Eladó a szerződést felmondja és az előre megfizetett vételárat visszafizeti a Vásárló számára.
12. Át nem vett csomagok esetén követett eljárásrend
Amennyiben a Vevő nem veszi át a megrendelt és szállításra átadott Árut és a jogszabályokban biztosított indoklás nélküli 14 napon belüli elállási szándékát sem közli az Eladóval, megszegi az Eladóval kötött szerződését, amely alapján kötelezettsége az Áru átvétele és ezzel az Eladó teljesítésének elfogadása.
Ebben az esetben Eladó megkísérli az Áru ismételt kiszállítását, amennyiben ezt Vevővel egyeztetni tudja, de az ismételt kiszállítást szállítási díj fizetéséhez kötheti.
Amennyiben az ismételt kiszállítás sikertelen, vagy azt nem lehet a Vevővel egyeztetni, mert a Vevő az Eladóval nem működik együtt, az Eladó jogosult a Vevővel kötött szerződést a szerződésszegés miatt azonnali hatállyal felmondani és a sikertelen ki és visszaszállítás költségét kötbérként érvényesíteni Vevővel szemben
Felek a szerződés felmondására elfogadják a Vevő által a rendelés során megadott email cím, mint kommunikációs forma használatát és rögzítik, hogy a felmondás közlésének időpontja az az időpont, amikor a felmondó levél a Vevő email fiókjában hozzáférhetővé válik.
13. A fogyasztó vevőt megillető elállási jog
A fogyasztónak nem minősülő vásárlókra nem vonatkoznak a jelen ÁSZF azon rendelkezései, amelyek a jogszabályok és vagy jelen ÁSZF szabályzatai szerint kifejezetten a fogyasztókra vonatkoznak, így jelen pont szerinti elállási jogot a vállalkozások nem gyakorolhatják.
Az adásvételi szerződéstől történő elállásra vonatkozó alábbi feltételek a természetes személyekre – fogyasztókra vonatkoznak.
A fogyasztónak a Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ában (a továbbiakban: Krm. rendelet) megállapított, az ilyen típusú fogyasztói szerződéstől való elállási joga nem korlátozza a vállalkozónak a Polgári Törvénykönyv általános rendelkezései értelmében történő elállási jogát .
A Vevő – fogyasztó tudomásul veszi, hogy a Korm. rendelet és Polgári Törvénykönyv szerint az adásvételi szerződéstől nem lehetséges elállni többek között az alábbi esetekben:
Amennyiben nem áll fenn olyan körülmény, amikor az adásvételi szerződéstől történő elállás nem lehetséges, a Vevő – fogyasztó a Korm. rendelet 20. § (2) bekezdés a) értelmében jogosult az adásvételi szerződéstől indokolás nélküli elállni, mégpedig az áru kézhezvételétől számított tizennégy (14) napon belül, ha az adásvételi szerződés tárgya többféle áru vagy a szállítás több részletben történik, ez a határidő az utolsó áru átadásának napjától kezdődik.
A jelen rendelkezés nem érinti a Vevő azon jogát, hogy az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és az áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
A szerződéstől való elállás esetén az adásvételi szerződés a megkötése napjára visszaható hatállyal megszűnik, a már teljesített szolgáltatások visszajárnak.
A Vevő – fogyasztó tudomásul veszi, hogy amennyiben a Vevő – fogyasztó által visszaküldött áru megsérült, elhasználódott vagy részlegesen elhasználódott, az Eladónak a Vevővel szemben jogosultsága keletkezik arra, hogy az az ily módon keletkezett kárát megtérítse.
A keletkezett kárának megtérítésére vonatkozó igényét az Eladó jogosult egyoldalúan beszámítani a Vevőnek a vételár visszatérítésére vonatkozó igényébe.
Az áru Vevőnek történő kézbesítéséig az Eladó bármikor jogosult elállni az adásvételi szerződéstől. Ilyen esetekben a vételárat haladéktalanul visszatéríti a Vevőnek; a visszatérítés készpénz nélküli átutalással a Vevő által megjelölt számlára történik.
Amennyiben az Eladó az áru mellett a Vevő – fogyasztó részére ajándékot is ad, az Eladó és a Vevő közötti ajándékozási szerződés olyan bontófeltételt tartalmaz, hogy az adásvételi szerződéstől történő fogyasztó általi elállás esetén az ajándékozási szerződés megszűnik, és a Vevő – fogyasztó köteles az áruval együtt a nyújtott ajándékot is visszaküldeni az Eladónak.
A fogyasztó az elállási jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.
Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi.
Írásban történő elállás vagy felmondás esetén elegendő az elállási vagy felmondási nyilatkozatot elküldeni határidőn belül.
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni.
A fogyasztó jogszerűen gyakorolt elállása esetén , az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül köteles visszatéríteni a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is.
Ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.
Elállás vagy felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza.
A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.
A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladó-t felelősség nem terheli.
Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettség.
Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó az Árut vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel vagy portósan feladott küldeményeket az eladónak nem áll módjában elfogadni.
Amennyiben a vevő jogszerűen eláll a szerződéstől, köteles az árut haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni az Eladónak vagy az Eladó által az Áru átvételére meghatalmazott személynek átadni.
A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a vevő az árut a határidő lejárta előtt elküldi.
A vevő viseli az áru visszaküldésének közvetlen költségét.
Az árut az eladó címére kell visszaküldeni. Amennyiben az Eladó az Árut üzlethelyiségben is értékesíti, és a fogyasztó a vállalkozás üzlethelyiségében személyesen gyakorolja az elállási jogát, jogosult ezzel egyidejűleg az árut visszaadni a vállalkozásnak.
A vevő az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
Amennyiben a vonatkozó jogszabályok szerint az elállási jog nem gyakorolható, vagy csak feltételekkel gyakorolható, a vevőt nem illeti meg a kipróbálási célú használat sem.
14. Az áruk megfelelőségének szavatolására vonatkozó termékszavatosság kellékszavatosság vonatkozó tájékoztató a fogyasztói szerződésekre vonatkozóan
A Fogyasztói tájékoztató kizárólag fogyasztónak minősülő Vevőkre vonatkozik.
A szerződésszerű teljesítés követelményei fogyasztói szerződés esetében
Az Árunak és a teljesítésnek a teljesítés időpontjában meg kell felelnie a 373/2021. (VI.30.) Korm. rendeletben foglalt követelményeknek.
Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön a szerződés tárgyát képező Árunak
Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön – továbbá- a szerződés tárgyát képező Árunak
Az Árunak nem kell megfelelnie a fenti nyilvános kijelentésnek, ha az Eladó bizonyítja, hogy
Kellékszavatosság
A vevő az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv, valamint fogyasztói szerződés esetén a 373/2021 (VI.30.) Korm. rendelet szabályai szerint.
A vevő – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét a Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
Fogyasztói szerződés esetében ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru teljesítésénekidőpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
Az Eladó megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne az Eladónak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve az Áru hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.
A fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha
Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, az Eladót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
A Fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét – a szerződésszegés súlyához igazodva – részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg az Eladó nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.
Általánosan érvényesülő szabály, hogy:
Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a Fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.
A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.
Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.
A Fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga az Eladónak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.
Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a Fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a Fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.
Ha a Fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy
A vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul bejelenteni.
A hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közölt hibának kell tekinteni.
A vevő a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogát nem jogosult érvényesíteni.
Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Vevő az Árut rendeltetésszerűen nem tudja használni.
Az Árunak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.
A vevő az Eladóval szemben jogosult kellékszavatossági igényét érvényesíteni.
A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vevő igazolja, hogy az Árut az Eladó nyújtotta.
A teljesítéstől számított egy év eltelte után a Vevő köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
Ingó dolog (Áru) hibája esetén a Vevő – választása szerint – kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Termékszavatossági igényként a vevőt a hibás Áru kijavításának vagy kicserélésének joga illeti meg.
Az áru akkor minősül hibásnak, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Vevő az Áru gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
A Vevő termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja.
Termékszavatossági igény érvényesítése esetén a vevő köteles bizonyítani, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.
A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
A vevő jogosult ugyanazon hiba miatt a vállalkozással szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíteni.
Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.
Az áruk megfelelőségének szavatolására vonatkozó termékszavatosságra, kellékszavatosságra vonatkozó tájékoztatás fogyasztónak nem minősülő Vevők esetében
Fogyasztónak nem minősülő Vevő – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
Ha a Vevő a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére a Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
Fogyasztónak nem minősülő vásárlók esetében a kellékszavatossági jog érvényesítési határideje 1 év, amely a teljesítés (átadás) napján indul.
Termékszavatosság és Jótállás
A termékszavatosság csak fogyasztónak minősülő vásárlót illet meg.
Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek
A fogyasztó az Árukkal kapcsolatos kellékszavatossági, termékszavatossági igényt vagy az Eladó, vagy az Eladó érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó, egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányuló kifogását (fogyasztói panaszt) az alábbi elérhetőségeken és módokon terjesztheti elő:
A fogyasztó kellékszavatossági, termékszavatossági igényét az Eladó nem az Fgytv. fogyasztói panasz kezelésére vonatkozó szabályai, hanem külön jogszabályok szerint köteles intézni.
A fogyasztó az Fgytv. szerinti panaszát, mely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányuló kifogása, – a kellékszavatossági, termékszavatossági vagy jótállási igény kivételével – írásban közölheti a vállalkozással.
A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni.
Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben igazolható módon megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt.
A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét.
A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás tett-e a Békéltető Testületi döntéssel kapcsolatos általános alávetési nyilatkozatot.
Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára
Fogyasztóvédelmi eljárás
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál lehetséges. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatalok.hu/
Bírósági eljárás
A Fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Békéltető testületi eljárás
Amennyiben a Fogyasztó fogyasztói panasza elutasításra kerül, úgy a Fogyasztó jogosult a lakóhelye, tartózkodási helye szerinti illetékes, vagy a Fogyasztó által a kérelemben megjelölt Békéltető Testülethez fordulni.
A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A békéltető testület – kivéve, ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér – a meghallgatást személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz útján online formában tartja meg (a továbbiakban: online meghallgatás).
Az Eladót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében kötelesek vagyunk a békéltető testület felhívására határidőn belül válasziratunkat megküldeni a békéltető testület számára. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a vállalkozás a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Az online meghallgatáson az Eladó egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles online részt venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér, az Eladó egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt venni a meghallgatáson.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://www.bekeltetes.hu
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Budapesti Békéltető Testület Elérhetőség: |
Baranya Vármegyei Békéltető Testület Elérhetőség: |
|
|
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület Elérhetőség: |
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület Elérhetőség: |
|
|
Fejér Vármegyei Békéltető Testület Elérhetőség: |
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület Elérhetőség: |
|
|
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület Elérhetőség: |
Pest Vármegyei Békéltető Testület Elérhetőség: |
Békéltető Testületi eljárás fogyasztónak nem minősülő személyek esetén
A fogyasztóvédelmi törvény alapján a Békéltető Testületi eljárás tekintetében fogyasztónak minősül az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A fogyasztói minőség fennállását a Békéltető Testület jogosult ellenőrizni és vizsgálni. Az eljárás szabályaira a Békéltető Testület alatt írt szabályok az irányadóak.
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Ha a vevő panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt Áruval vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
A portálon a Vevő és az Eladó, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform elérhető:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
Szerzői jogok
A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet. A jogtulajdonos: Harmony Dental Fogászati Centrim Kft
Részleges érvénytelenség, magatartási kódex
Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandóak.
Az Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.